Match Flisa økte snittsalget med 17 prosent fra 2015 til 2016. Det er størst økning blant alle Match-butikkene i landet, og onsdag kveld feiret de ansatte med kake på jobben.
De ansatte hos Match Flisa har all grunn til å juble. Butikken økte snittsalget med 17 prosent fra 2015 til 2016, og det er den største veksten blant alle landets over 100 Match-butikker.
– Økningen er et resultat av godt arbeid som vi har gjort. Her jobber alle de ansatte på lag, og vi har mange faste kunder som kommer igjen og igjen, sier Ann Mari Skjøthaug.
Hun er butikksjef på Match Flisa, og er strålende fornøyd med veksten for butikken i andre etasje på Flisa Stormarked.
– Vi har hatt veldig fokus på service ovenfor kundene, og har jobba mye med det. At det gir resultater er veldig morsomt, sier hun.
Det finnes Match-butikker både i Elverum og Kongsvinger, men det til tross er det ikke bare solunger som handler hos butikken på Flisa.
– Nei. Vi har mange kunder både fra Elverum og Kongsvinger, men også en del fra Oslo-området og Hedmarken. Kundene sier de liker å handle på Flisa. Her er det ikke noe stress, og de får veldig god service av de ansatte i butikken, sier Skjøthaug.
Selv om butikken gjorde det rekordbra i 2016 har de ansatte ingen planer om å hvile på laurbærene. De ønsker å vokse ytterligere og hente inn nye diplomer i 2017.
Norges beste butikkkjede
Match-kjeden sentralt er også inne i en god steam. Kjeden ble nemlig kåret til «Norges beste butikkjede» av NCSC under kjøpesenterkonferansen.
I alt tre norske butikkjeder var nominert til prisen «Årets butikkjede 2016» som ble delt ut under Kjøpesenterkonferansen på Scandic Fornebu den 20. oktober. Prisen deles ut hvert år av Nordic Council of Shopping Centers, og i år var det kjedene Kitch’n, Match og Mester Grønn som var finalister.
– Det er et svært høyt nivå og hard konkurranse i denne kategorien, og som vinner av denne prisen har man bevist at man holder et høyt internasjonalt nivå. De aller beste detaljhandelskjedene i landet befinner seg i landets kjøpesentre, og Match var i året som gikk den aller beste av disse, sier Rolf O. Svendsen i Nordic Council of Shopping Centers.