Høst- og vinterkolleksjonen fra Tagyourshoes er allerede i salg, og Luisa Arango har latt seg inspirere av Solør-naturen da hun designet den nye skokolleksjonen.
Tagyourshoes ble etablert sommeren 2013, og de første skoene var klare for salg august samme år. Siden har pila bare pekt én veg, og Luisa Arango er særlig fornøyd med salget av skoene fra årets sommerkolleksjon.
Nå er høst- og vinterskoene på markedet, og erfaringene viser at det er de månedene vi nå står foran som er de beste for bedriften etablert i Solør Næringshage.
– Oktober, november og desember er de beste månedene i året. Skoene vi har lansert nå er inspirert av norsk natur, og er tilpasset norske forhold. For eksempel har en del av skoene 100 prosent ull i seg. De er komfertable, og veldig lette. Selv vinterskoene veier lite, og kan brukes fra dag én uten å gjøre noe med dem, sier Luisa Arango.
Lagerplass begynner å bli et problem for Arango nå.
– Vi har leid et lite lagerrom i de gamle lagerlokalene til Klubben, men dette begynner å bli for lite, sier Arango, mens hun skuer utover eske på eske som står stablet utenfor den opprinnelig leide lagerplassen.
Selger mye til Oslo-pmrådet
Inne på lageret har hun merket opp hyllene godt, og hver dag pakkes sko og sendes ut til det ganske land. Det lokale salget i Solør og Hedmark er viktig for gründeren, men uten Oslo-markedet hadde driften neppe gått like bra.
– Vi selger mye til Oslo, og det er ofte fornøyde kunder som tipser andre. På denne måten får vi nye kunder, og det er morsomt å se at kundene kommer igjen og igjen. Det må bety at de er fornøyd med handelen, smiler Arango.
En skulle kanskje tro at det var mye returjobb på grunn av feil skostørrelser ved bestilling, men dette går overraskende bra.
– Skoene er beskrevet godt på hjemmesiden, og det kommer ikke mange i retur som følge av feil størrelse. Så langt er det nok barneslagstøvlene vi har solgt mest av i antall, men vi håper at høst- og vinterkolleksjonen skal bli en minst like stor suksess som årets sommerkolleksjon ble, sier Arango.