Mediebransjen lar seg imponere over hvor godt HS Media på Kirkenær går. I fjor leverte selskapet et overskudd på 5,7 millioner kroner før skatt, og en driftsmargin på 20 prosent imponerer resten av bransjen.
HS Media på Kirkenær selger annonser for nærmere 70 publikasjoner, og de dyktige selgerne i bedriften sørger for et pent resultat.
For fjoråret leverte HS Media et resultat før skatt på 5,7 millioner kroner. For de siste tre årene samlet er tallet imponerende 18,7 millioner kroner.
– Det er mange faktorer som bidrar til det pene resultatet. En viktig faktor er stabilitet med dyktige selgere, og at vi lykkes i å jobbe direkte med kundene, sier Tor Arne Sandholt, som er daglig leder i HS Media.
Han mener også at gode publikasjoner å selge på er viktig for den suksessen som HS Media kan vise til.
– Magasinene vi selger annonser for gir effekt til kundene våre, og det gjør at det er enkelt å selge inn nye annonser, sier Sandholt.
Bransjenettstedet Medier24 publiserte nylig en artikkel hvor de lar seg imponere over Grue-bedriften som kan vise til en driftsmargin på 20 prosent.
– 20 prosent driftsmargin er langt fra vanlig i mediebransjen i disse tider, skriver nettstedet.
Bemanner opp
I mai gikk HS Media ut med en stillingsannonse hvor de søkte etter utrolige ti nye medarbeidere. Arbeidet med ansettelser er godt i gang, men HS Media er ikke i mål med dette ennå.
– Det tar litt lenger tid enn planlagt å få avklart prosjektene. Men innen 1. desember er vi i mål med prosjektene, og vi ansetter mellom fem og ti nye personer, sier Sandholt.
Primært søker de etter folk i aksen Elverum, Sverige og Skarnes. Men Sandholt ser ikke bort fra at det kan være noen som har lyst til å flytte hjem