Torsdag klokka 09.00 kunne butikksjef Rolf Benny Hansen klippe snora, og ønske nye og gamle kunder velkommen til nye Europris på Flisa. Kjeden har investert store summer i å utvide og å fornye butikken, og Europris sentralt tror på ytterligere vekst i Solør.
Europris-kjeden lykkes i Solør. Åpningen på Kirkenær for noen år siden har ikke påvirket omsetningen på Flisa nevneverdig, og dermed fortsetter kjeden å satse. Torsdag morgen kunne butikksjef Rolf Benny Hansen klippe snora, og ønske velkommen til en ny og utvidet butikk.
– Vi har plusset på med litt over 300 kvadratmeter. Butikken vi hadde var ikke liten den heller, men vi vokste oss ut av lokalene. Nå kan vi invitere til en skikkelig fin butikk, sier Hansen.
Han har gledet seg i lange tider til nyåpningen, og har aldri selv vært med på nyåpning av en butikk på denne måten. Mange kunder hadde møtt opp for å få med seg snorklippingen og nyåpningen.
– Hvorfor fungerer Europris-konseptet så godt i Solør?
– Det er bygd opp over mange år. I Europris-regi har vi vært her i 18 år, og forløperen var Rabatthuset, sier Hansen.
Klar for ytterligere vekst
Kenneth Rolid er distriktssjef for 23 Europris-butikker i Buskerud, Akershus, Hedmark og Oppland. Han er fornøyd med veksten i Solør.
– Det var kjempeflott. Med det nye arealet fremstår butikken meget operativ og klar for en ny vekst på Flisa. Vi så i den gamle butikken at antall kvadratmeter ble for lite i forhold til veksten vi venter, sier Rolid.
Han vil ikke røpe hva investeringen på Flisa har kostet, men det er snakk om betydelige summer. Til oppbyggingen av butikken innvendig har Europris-ansatte fra andre butikker bidratt. Helt fra Jessheim og Bjørkelangen har de kommet til Flisa for å bygge butikk.
– Nå forenkler vi hverdagen både for ansatte og kunder. Kundene får et lyst og fint lokale, og det er mer plass til kundene å bevege seg, sier Hansen.