Fargerike Flisa har lenge hatt det samme designet i butikken, men nå har butikken fått et løft. Med litt omrokeringer i lokalet har butikken fått et helt nytt ansikt. Terje Husebæk er fornøyd med ansiktsløftningen.
– Bakgrunnen for oppussingen var i bunn og grunn at vi trengte forandring. Det har lenge vært det samme kjedelige designet lenge, smiler Terje Husebæk.
Fargerike-kjeden har bedt flere og flere butikker om å pusse opp, og denne gangen var det Fargerike Flisa sin tur. De ville at butikkene skulle ha mer fokus på farger.
– Folk skriker etter farger, og det er en av grunnene til at vi har fått en ny fargesektor. Med denne sektoren har vi også fått 125 ml store malingsprøver. Dette gjør det lettere for folk å se om det er den fargen som passer, sier Husebæk.
Butikken har fått en helt nye fargebar, satt mer fokus over på gulv, og Husebæk ser at markedet har vokst. En ny disk er på plass, og den har fått en ny plassering inne i butikklokalene.
– Vi har de samme varene, men med noe nytt for å pynte på det vi allerede har fra før av, sier Husebæk
Årets farge er rød, men Fargerike Flisa ser at salget av litt mer blågrå farger er størst.Farger som rød, blå og grønn blir mer fokus, og Terje Husebæk tror lyse farger er på vei ut.
Han sier også at lyse farger alltid vil være en bestselger, men kanskje i litt mindre grad enn før.