Fra 15. januar 2018 må alle arbeidsgivere i Hedmark være klare til å ta imot sykmeldinger og søknader om sykepenger i Altinn.
Søknader om sykepenger ble tidligere omtalt som krav om sykepenger/refusjonskrav.
Er din bedrift klar til å håndtere dette?
NAV i Hedmark inviterer derfor til informasjonsmøte 22. november klokka 09.00 til 11.00 i Terningen Arena på Elverum.
Agenda for møtet er:
- Hvordan komme i gang med digitale sykmeldinger
- Demonstrasjon av løsningene
- Hvordan ta i bruk løsningene
Målgruppe for informasjonsmøtene er daglig leder, HR-leder og personer fra lønn/HR.
– Vi har plass til inntil to personer per virksomhet. Det er en fordel at personene som møter har tilgang til løsningen i Altinn, ta gjerne med PC/nettbrett og Bank-ID så hjelper vi deg med å komme i gang, skriver NAV i en pressemelding.
Påmelding er innen 15. november.
Har du ikke muligheter til å dra til Elverum, er det fortsatt håp.
– Vi sender informasjonsmøtene «live» via webcast/streaming, slik at du kan følge med på egen pc, mobil eller nettbrett. Meld deg på til webcast/streaming innen 21. november, oppfordrer NAV i Hedmark.