Driften ved Finnskogtoppen går stadig bedre. Nye prognoser viser at velværehotellet på Grue Finnskog nå ligger 26 prosent foran fjoråret. Nå jobber daglig leder Therese Eriksson mot det svenske markedet.
Stemningen er langt bedre ved Finnskogtoppen på Grue Finnskog nå enn under hotellstreiken i mai 2016. Velværehotellet har økt belegget med hele 26 prosent så langt i år, og nå sikter daglig leder Therese Eriksson mot det svenske markedet.
– Vinterferien ble veldig bra for oss, og mye bedre enn forventet. Påsken ser også veldig bra ut, og vi er superfornøyde med belegget nå, sier Eriksson.
De har jobbet med en ny markedsplan, og har klart å nå Oslo-markedet bedre enn på lenge. Dette er også årsaken til at belegget nå er vesentlig bedre enn i 2016.
– Noen gjester bor her i ett døgn, og noen bor her i hele uker. Å fylle alle rommene alle døgn klarer vi ikke, men vi har fått kabalen til å gå opp mye bedre nå og pågangen er bra, sier Eriksson.
Mange flere daggjester
Også folk i nærområdet har blitt flinkere til å bruke Finnskogtoppen.
– Daggjester har økt veldig, og det er i hovedsak folk i nærområdet som bruker oss. De som bor her i flere dager har gjerne litt reiseveg, sier Eriksson.
De store kundemassene ligger som kjent i Oslo-regionen for velværehotellet, men nå jobber de også med spennende planer mot det svenske markedet. Eriksson avviser at det er dyrt å være svensk i Norge.
– Nå har jo kursen snudd igjen, og det er bare 6 til 7 prosent dyrere å være svensk i Norge, sier Eriksson.
Hun bor selv på andre siden av grensa, og tror hun vet hvordan svenskene skal nåes.
– Jeg håper jo jeg vet hva som skal til for å nå det svenske markedet, smiler Eriksson.